2008 – The Launch Company

In de Industriële Groote Club te Amsterdam is gisteren The Launch Company uit Hilversum als meest innovatieve ondernemer uit de communicatiesector aangewezen en beloond met de Van Speijk Innovatie Prijs 2008. Zij ontvingen uit handen van juryvoorzitter prof. ir. Wim Dik de prijs en de bijbehorende cheque van € 5.000. Als runners up werden ook NLstreets van Oktober en de Jonge Helden door de jury geprezen voor hun innovatieve concepten.

 

De winnaar van de Van Speijk Innovatie prijs 2008 is volgens de jury onbetwist The Launch Company! “Een fraai, innovatief en doordacht ondernemers concept wat startende ondernemers helpt bij het realiseren van hun communicatieplannen terwijl ze nog geen middelen hebben. De waarde van de communicatie wordt achteraf bepaald op basis van gemeten criteria en iedere partij, dus ook de media zelf, deelt in het risico of de opbrengst. Daarnaast voegt het ook extra media omzet toe aan de sector. Dit slimme concept past ook goed in de tijdgeest waarbij het voor startende ondernemers lastig is om krediet te krijgen. Ook het feit dat The Launch Company optreedt als coach voor de starter spreekt zeer aan. Het concept richt zich op de gehele keten, is creatief bedacht en laat alle partijen delen in het succes of verlies. En dat getuigt van lef.”

Als runner up voor de Van Speijk Innovatie Prijs 2008 ziet de jury NLstreets van Oktober. “NL streets is een goed uitgevoerd en origineel concept waarbij bezoekers van de website op een leuke wijze door authentieke winkelstraten kunnen lopen en vervolgens daar uitzoeken welke winkels zij in de echte winkelstraten gaan bezoeken. De meeste winkelstraten in Nederland zijn een eenheidsworst geworden en worden als geheel steeds wat minder aantrekkelijk. De leuke en aantrekkelijke winkels zijn hier ook de dupe van omdat de hele buurt minder leuk wordt. NL streets wil dit tegengaan. Er wordt goed gebruik gemaakt van multimedia en het geheel is goed doordacht.”

Als andere runner up voor Van Speijk Innovatie Prijs 2008 ziet de jury De Jonge Helden. “De Jonge Helden stelt de werkelijk talloze sport, buurt- en ontspanningsverenigingen en -communities in staat om dankzij de nieuwe en unieke SMIC software eenvoudig hun eigen clubblad te maken en te distribueren. Het aanbieden van templates is niet nieuw, de koppeling in de keten is dat wel. Het is een leuke innovatie en dient tegelijkertijd een maatschappelijk nut. Het concept kent een unieke doelgroep en al meer dan 700 verenigingen maken er dankbaar gebruik van.”

Meer informatie is te vinden in het persbericht en het juryrapport.